Važne izmene propisa sa vozače kamiona u EU

Već duže vremena vozači kamiona se nalaze medju najaktuelnijim profilima, kako za radnike, tako i za poslodavce. I ne samo u Srbiji, već i u čitavoj Evropi. Radnici iz Srbije i manje razvijenih zemalja  vide posao vozača kamiona negde u Evropi kao spas, ostvarenje sna i priliku za dobru zaradu. A poslodavci, vlasnici transportnih kompanija vapiju i traže vozače kamiona, jer privreda trpi ozbiljne posledice!

Vozači kamiona iz Srbije, regiona i zemalja Istočne Evrope već su u značajnom broju otišli u razvijene zemlje, a i mnogo njih to pokušava da učini, motivisani višestruko većom zaradom od one koju imaju u svojim zemljama. Čine to, bez obzira na činjenicu da su već iskusili teške uslove rada i odgovornost koje posao vozača kamiona nosi.

Znaju to i poslodavci, privrednici, pa su tako ministri saobraćaja Evropske unije izglasali nove propise koji treba značajno da poboljšaju uslove rada, odnosno položaj vozača kamiona.

 

Šta konkretno vozači kamiona mogu očekivati od novih propisa?

Mere koje su ministri izglasali idu u pravcu obezbedjenja neophodnih uslova rada koji će zaštititi vozače kamiona, ali i značajno doprineti bezbednosti u saobraćaju. Vozači koji voze sedmicama ili mesecima, tek po koji dan provedu sa svojom porodicom, a predah izmedju dve etape provode u kabini kamiona na nekom parkiralištu, a to sigurno ostavlja trajne posledice  na fizičko i mentalno zdravlje vozača, ali i na saobraćaj, pa i privredu.

Novim pravilima je odredjeno da vozači kamiona ne mogu nedeljni odmor provoditi u kabini kamiona. Ako se tokom vikenda nadju na putu, mora im se obezbediti prenoćište u hotelu. Ostavljena je mogućnost ponekog prenoćišta u kabini kamiona, ali posle četiri nedelje na putevima Evrope vozači kamiona se moraju vratiti u svoju domovinu na odmor.

Pored ovog, novi propisi imaju rešenje i za kompanije koje svoje usluge isključivo pružaju u drugoj zemlji. Ove kompanije moraju vozačima da obezbede pet slobodnih dana izmedju dve vožnje, koje će oni provesti sa svojom porodicom.

Treba reći da se do novih propisa nije došlo nimalo lako. Pregovarači, ministri saobraćaja Evropske unije polarizovali su se na visoko razvijene zapadne zemlje koje su zahtevale ove izmene i zemlje Istočne Evrope odakle vozači kamiona i transportne kompanije odlaze, a koje ove propise vide kao prepreku dobijanja posla. Tako su se novi propisi izglasali tesnom većinom.

Kakva je prava situacija na tržištu transportnih usluga?

Posle perioda recesije, privreda Evrope, pa i sveta, krenula je putem snažnog razvoja, pa je potreba za saobraćajnim uslugama, kako u teretnom, tako i u putničkom drumskom saobraćaju sve veća. Zapadne zemlje već dugo ne mogu u svojoj radnoj snazi da obezbede sve profesionalne vozače kamiona i autobusa koji su im potrebni. Tako su vozači i kompanije iz istočnih zemalja dobili svoju priliku.

Vlasnici ovih kompanija videli su tu i mogućnost da od svojih vozača zahtevaju mnogo više radnog angažovanja, odgovornosti i prihvatanje ponekad nedostojnih uslova rada. Ako se sve to preračuna, zarade nisu bile adekvatna naknada.

Tako posla ima mnogo, a vozači kamiona su i dalje deficitarni.

 

Izvor: Dojče vele

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pin It on Pinterest